Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

 Γλώσσα 20. Ποιος είναι; Τι κάνει;

α. Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024 




Η  ανάγνωση για αύριο είναι  στη σελίδα 37 στο νέο βιβλίο  της Γλώσσας. 

Αντιγραφή-καλλιγραφία έχουμε στη σελίδα 36 του νέου βιβλίου της Γλώσσας:

Στη συνέχεια  συζητάμε προφορικά στο τετράδιο εργασιών της Γλώσσας την  άσκηση 1 στη σελίδα 50 και κάνουν κάθε παιδί μόνο του την άσκηση 2 ως εργασία για το σπίτι.

Στο ευρετήριο γράφουμε:
                       Β β: ο βιότοπος,
                       Κ κ : ο κάτοχος,
                       Τ τ: η ταυτότητα,
                  
Στο πράσινο τετράδιο γράφουμε τρία θηλυκά ουσιαστικά στη Γενική Ενικού αριθμού και τα ίδια στην Αιτιατική Πληθυντικού αριθμού, αφού πρώτα γράψουμε την ημερομηνία:
Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024

Στο  τετράδιο Μαθηματικών γράφουμε και λύνουμε τις αφαιρέσεις: 

14/2/2024


Μαθηματικά

Ανεβαίνουμε με τα δάχτυλα από το 0 έως το 20, από το 0 στο 100 και παίζουμε με τον άβακα και το τάγκραμ.

Πατήστε τα κόκκινα γράμματα για να θυμηθείτε και να παίξετε.

Μαθαίνω την ώρα:


Θα κάνουμε το μάθημα 35 στο βιβλίο των Μαθηματικών:


Μελέτη Περιβάλλοντος
Πέρα στους πέρα κάμπους


Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Σπύρου Βαγή Ευφροσύνη

Προσαρμογή προγράμματος στα εργαστήρια δεξιοτήτων της Β' τάξης:

Δρακάκης Ιωάννης

2. Το δάσος ο πιο καλός μου φίλος, απειλείται .
α' μέρος

Ι. Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολουθούν το παραμύθι :

Ποιός κάνει σκουπίδια στο δάσος https://video.link/w/wqehd

                  

Στη συνέχεια καλούνται οι ομάδες να συνεργαστούν      και         να

δημιουργήσουν μια μακέτα του δασικού οικοσυστήματος με υλικά που θα επιλέξουν οι ίδιοι/ίδιες. Όσοι οι μαθητές/τριες τελειώνουν την εργασία τους μπορούν να παρακολουθήσουν ένα τραγούδι: Στο δάσος για παντομίμα   https://video.link/w/Ezehd στο διαδίκτυο.


Για αύριο  έχουμε ορθογραφία : 

Την προπαίδεια του 7 και την πρόταση : 

Ο Μαξ κυνηγά τις πεταλούδες.


Διδασκαλίες Μέντορα:

1η διδασκαλία

Τίτλος σεναρίου: Τα συναισθήματα - Θα σ` αγαπώ ότι κι αν γίνει

Συγγραφέας: Debi Gliori

Δημιουργός  σεναρίου : Δρακάκης Ιωάννης

Τάξη: Β` τάξη

Χρονική διάρκεια: δύο διδακτικές ώρες

Α. Γενικά

Βασικός σκοπός της διδασκαλίας της λογοτεχνίας είναι «η κριτική αγωγή στο σύγχρονο πολιτισμό». Με τη φράση αυτή επιδιώκουμε να τονίσουμε πως αφετηρία μας είναι το παρόν, τα προβλήματα και τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου, περίπλοκου και δυσνόητου κόσμου.

Να κατανοήσουν και να αποδεχτούν οι μαθητές τη σχετικότητα και την

πολλαπλότητα των ερμηνευτικών προσεγγίσεων καθώς και να αντιμετωπίζουν

κριτικά και τις δικές τους ερμηνευτικές προτάσεις.

Ειδικότερα οι μαθητές:

Να είναι σε θέση να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν  τα συναισθήματα , τις αξίες και τις ιδέες  που ενυπάρχουν στα λογοτεχνικά κείμενα.

Στόχοι του μαθήματος

 Οι μαθητές  να είναι σε θέση:

 

Λογοτεχνία:

Να χαρούν την επαφή με τα λογοτεχνικά κείμενα .

Να αντιληφθούν ότι η λογοτεχνία λειτουργεί ως κίνητρο επαφής με άλλες μορφές τέχνης.

Να οικοδομήσουν σχέση με το λογοτεχνικό κείμενο και να γνωρίζουν τους βασικούς συντελεστές του.

 

Γνώσεις για τη γλώσσα

 Να κατονομάζουν τα κύρια συναισθήματα και όσο το δυνατόν περισσότερες αποχρώσεις τους.

 Να καλλιεργήσουν τον προφορικό τους λόγο (απαντητική ικανότητα, αναδιήγηση και διατύπωση γνώμης).

 Να διευρύνουν τις αρχικές γνώσεις σχετικά με τις λειτουργίες του γραπτού λόγου.

 Να μετασχηματίζουν κείμενα.

 Να αναγνωρίζουν τους διαφορετικούς σκοπούς της ανάγνωσης (αναζήτηση πληροφορίας, επίλυση προβλήματος, απόλαυση και ψυχαγωγία).

 

Γραμματισμοί

  Να εξοικειωθούν με το περιβάλλον ενός site παίζοντας.

  Να μπορούν να χρησιμοποιούν το πληκτρολόγιο.

  Να εξοικειωθούν με τη χρήση του κειμενογράφου.

  Να εξοικειωθούν με τη χρήση προγράμματος εννοιολογικής χαρτογράφησης.

  Να εξοικειωθούν με τη χρήση προγράμματος συννεφόλεξου.

  Να εξοικειωθούν με τη χρήση προγράμματος ζωγραφικής.

 

Δεξιότητες

Να αναπτύξουν και να ενδυναμώσουν τον εαυτό τους.

 Να καλλιεργήσουν δεξιότητες κοινωνικής ζωής όπως η αυτομέριμνα , η ενσυναίσθηση κι η προσαρμοστικότητα.

 

Γνωστικές περιοχές/ αντικείμενα που εμπλέκονται: Λογοτεχνία, Γλώσσα, Εικαστικά, Χορός, Μουσική, Πληροφορική.

 

Διδακτική μεθοδολογία : Διαφοροποιημένη, βιωματική, εργασία σε ομάδες

 

Ρόλος εκπαιδευτικού: Σχεδιαστής -συντονιστής- εμψυχωτής

 

Προαπαιτούμενες γνώσεις – δεξιότητες: Οι μαθητές αναγνωρίζουν και γνωρίζουν τα συναισθήματα Έχουν ήδη ακούσει, δει και συζητήσει  ολοκληρωμένα παραμύθια, μύθους και παιδικά βιβλία μία ώρα κάθε εβδομάδα.

Διαφοροποιημένη διδασκαλία:

Η χρήση του χορού, των παιχνιδιών και των προγραμμάτων του ηλεκτρονικού υπολογιστή, της παντομίμας  διαφοροποιούν τη διδασκαλία και διεγείρουν  το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή όλων των μαθητών.

 

Β1. Φάση Έναρξης διδασκαλίας- παρουσίαση (35` λεπτά)

Η διδασκαλία του νέου μαθήματος μπορεί να ξεκινήσει με χορό για να ενδυνάμωση του εαυτού των παιδιών και της ομάδας.

 

Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το παιχνίδι με τα συναισθήματα στο κομπιούτερ κι οι μαθητές το παίζουν ανά δύο.

 Στη συνέχεια στο χαλί του παραμυθιού κάθονται οι μαθητές/τρίες και ο εκπαιδευτικός διαβάζει με κατάλληλο επιτονισμό και θεατρικά το βιβλίο της Debi Gliori Θα σ`αγαπώ ότι κι αν γίνει. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια.


Β2. Φάση Επεξεργασίας διδασκαλίας και εξάσκησης  (45` λεπτά)

Στη φάση αυτή γίνεται επεξεργασία του βιβλίου και οι μαθητές κατά ομάδες των τεσσάρων χωρίζονται σε πέντε ομάδες. Η πρώτη γράφει ένα γράμμα στο μικρό αλεπουδάκι της ιστορίας, η δεύτερη κάνει μια ομαδική ζωγραφιά για το αλεπουδάκι, η τρίτη γράφει στον εννοιολογικό χάρτη τα συναισθήματα , η τέταρτη φτιάχνει ένα συννεφόλεξο συναισθημάτων του αλεπουδακιού  και η πέμπτη ζωγραφίζει στο κομπιούτερ. Η κάθε ομάδα που περιμένει τη σειρά της για το κομπιούτερ φτιάχνει μια κάρτα στο μικρό αλεπουδάκι του βιβλίου. Εάν υπάρχει επάρκεια χρόνου μπορούν να κάνουν πάνω από μία δραστηριότητα η κάθε ομάδα.

 

Β3. Φάση Αξιολόγησης (10` λεπτά)

Η δεύτερη διδακτική ώρα τελειώνει με την προβολή του  οπτικοποιημένου  ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου Πρωινό άστρο 



και ως αξιολόγηση παίζουμε ένα  παιχνίδι δραματοποίησης-παντομίμας βρες το συναίσθημα.



Όποιοι  μαθητές θέλουν τους δίνει ο εκπαιδευτικός τους παρακάτω τίτλους βιβλίων για να διαβάσουν καθώς τους προτρέπει να δανειστούν από τη βιβλιοθήκη του σχολείου βιβλία με συναισθήματα:

Μαξ Βέλθουις (1997). Ο βάτραχος φοβάται. Αθήνα: Πατάκη.

Ν. Ρόκα (2005). Τα συναισθήματα από τη λύπη ως τη χαρά. Αθήνα: Κέδρος.

 

 

Βιβλιογραφία:

1. ΙΕΠ 2022 MIS 5035542: «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»

Οδηγός Εκπαιδευτικού

Θεματικού πεδίου 5

 

2. ΙΕΠ 2022 Επιμόρφωση στα νέα Προγράμματα Σπουδών

 

3. Ιγνάτιος Καράμηνας, Εκπαιδευτικός Π.Ε., Δρ Διδακτικής ΠΤΔΕ Παν/μίου Αθηνών Πόντου, Άννα Καράμηνα, Εκπαιδευτικός Π.Ε., Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια ΠΤΔΕ Παν/μίου Αθηνών             Σχεδιασμός Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στο Μάθημα της «Γλώσσας» για τη Β' Τάξη Διαπολιτισμικού Σχολείου

4. Ταλαμπίρης Κωνσταντίνος Θεσσαλονίκη 2013 Εκφράζω τα συναισθήματά μου Β΄ Δημοτικού, Διδακτικό σενάριο και εκπαιδευτικές δραστηριότητες  Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

5.Οικονόμου, Α. 2011. Συναισθήματα: η γλώσσα τους.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  Ψηφιακά εργαλεία: 1. Εννοιολογική χαρτογράφηση Πατήστε πάνω στο άνωθεν σύνδεσμο και φτιάξε έναν πίνακα εννοιολογικής χαρτογράφησης.